Tuesday 1 August 2017

REALITI BUKAN FANTASI.

Tertipu oleh 11street

Saya pernah memesan lifetime microsoft office 2016 yang ditawarkan dengan harga RM20.00, malangnya kerana menunggu terlalu lama, saya membuat panggilan pertama ke 11street. operator 11street akan mengesan cara bayaran yang mudah kerana satu nombor akaun untuk satu pembelian sahaja.Saya membuat bayaran di CIMB bank CDM transfer. tarikh dan slip bayaran telah terhilang kerana menunggu pesanan 3 minggu tidak sampai2. Saya menelefon selepas itu.. 11street maklum saya belum membut bayaran, sedangkan saya telah melunaskan bayaran tersebut pada hari pesanan dibuat, saya masih ingat apa yang terpapar pada monitor ATM... celcom planet bla bala bla...
okey.. tamat di situ.. saya menerima emel cancellation untuk belian dan memaklumkan refund pilihan akan di buat.. panggil lagi 11 street.. tanya.. mereka cakap.. pergi ke menu my page.. isi account detai dan sebahaginya.. sya cari account detail untuk diisi tak jumpa2.. sya call lagi.. cakap separuh jalan mereka putuskan line telefon, saya call lagi.. mereka angkat dan tk jawad... diam... suara dalam berbunyi.. call lagi.. perempuan yang angkat.. sya nyatakan masalah yang dihadapi... mereka check lagi... tk de terima bayaran meraka beritau,,, saya letak phone.. mereka call untuk membela diri.. akhir kata 11street.com tidak selamat untuk belian online.. itu pendapat ,pengalaman dan apa yang pernah saya hadapi sendiri. HANYA SATU KEKURANGAN DARI SAYA.. SAYA TERHILANG SLIP BAYARAN CDM TRANSFER (CIMB BANK). ITUPUN KERANA TERLALU LAMA MENUNGGU, SIAPAKAH YANG TIDAK TERIMA BAYARAN? CIMB ?  DAH KELUARKAN RESIT TERIMA,, 11STREET . ? CAKAP TAK TERIMA.... HATI HATI PARA PENGGEMAR ONLINE SHOPPING.. NASIB BAIK RM20.00 . KALAU RM200.00 BERAIR MATA JUGA KITA DENGAN NILAI ITU.

No comments:

Post a Comment